Bloggers

Αλαλούμ κι απάνω τούρλα

Από τη δεύτερη αγωνιστική και την εντός έδρας ήττα από τον Ολυμπιακό, ο Μπενίτεθ «τελείωσε»: όλα τα ρεπορτάζ έλεγαν ότι δεν συνεχίζει, ότι ο Παναθηναϊκός θα πάει σε ένα «βελούδινο διαζύγιο», ότι κοιτάζει ήδη την επόμενη μέρα και αναζητεί με προσοχή τον επόμενο προπονητή. Στο ντέρμπι με την ΑΕΚ στη Λεωφόρο, ο Παναθηναϊκός ήταν ανταγωνιστικός παρότι έμεινε με 10 παίκτες από νωρίς, στο επόμενο ματς στη Νέα Φιλαδέλφεια επίσης έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε, με τον Μπενίτεθ να λανσάρει ξανά το 4-2-3-1, παρότι για μήνες, ακόμα και σε ματς που δεν χρειαζόταν στην πραγματικότητα τριάδα στην άμυνα, επέμενε σε εκείνον το σχηματισμό.

Με τον Ολυμπιακό στο «Καραϊσκάκης», ο Μπενίτεθ θυμήθηκε εκείνο το αλήστου μνήμης 4-4-2 ή 4-4-1-1, που είχε δοκιμάσει και παλιότερα, με Σφιντέρσκι και Τεττέη μπροστά και χωρίς «δεκάρι». Και με κάποιον τρόπο, στο ντέρμπι αυτό, ο Παναθηναϊκός «τηλεμεταφέρθηκε» μερικούς μήνες πίσω, τότε που έπαιξε δυο παιχνίδια κυπέλλου με τον ΠΑΟΚ και σχεδόν δεν έκανε τελική – στο «Καραϊσκάκης» επίσης δεν έκανε τελική, τουλάχιστον καμία τελική στην εστία του Τζολάκη, παρά το γεγονός ότι είχε δυο επιθετικούς στην 11άδα και Αντίνο – Ταμπόρδα στις πτέρυγες και αργότερα Ζαρουρί και Τζούριτσις στα άκρα.

Όσο συμβαίνουν αυτά και με τα ρεπορτάζ να δίνουν και να παίρνουν για τον επόμενο προπονητή του Παναθηναϊκού, ο Ράφα Μπενίτεθ κάθε φορά που στέκεται μπροστά σε κάμερες και μικρόφωνα, μιλά για τον σχεδιασμό της επόμενης χρονιάς και έχει κάνει λόγο και για το όραμα που έχει να μπει στο νέο γήπεδο του παραχρόνου – μιλάει ανάλογα με τη χρονική διάρκεια του συμβολαίου του, που είναι δυόμιση χρόνια. Δεν είναι ότι δεν ξέρει ο Ισπανός τι γίνεται ή τι του γίνεται, απλά καταλαβαίνω ότι περνάει με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα, ότι το διαζύγιο θα είναι «βελούδινο», εφόσον τηρηθούν αυτά που γράφει το συμβόλαιό του και πάρει την προβλεπόμενη αποζημίωση.

Μπενίτεθ: «Είμαι 100% σίγουρος ότι του χρόνου θα πάμε καλύτερα»

Συν τοις άλλοις, «αυτοί που δεν φταίνε ποτέ», οι παίκτες της ομάδας, είναι πνευματικά ήδη σε mood διακοπών, λες και τα έχουν κάνει όλα τέλεια φέτος. Βλέπεις για παράδειγμα την ΑΕΚ, που πήρε το πρωτάθλημα την Κυριακή, να έχει εικόνα «κανονικής» και σοβαρής ομάδας στην Τούμπα, να «χτυπάει» το ματς με τον ΠΑΟΚ και να συμβάλλει με τον τρόπο της στην αξιοπιστία του πρωταθλήματος κι από την άλλη βλέπεις έναν Παναθηναϊκό με παίκτες που δείχνουν σαν να βαριούνται κι έναν προπονητή που κάνει πειράματα σαν να παίζει τα πρώτα καλοκαιρινά φιλικά, να κινδυνεύει να κλείσει τα play-off χωρίς νίκη. Αν δεν είναι αυτή εικόνα χάους ή αλαλούμ, τότε τι είναι;

Την Κυριακή τελειώνει το «μαρτύριο»

Θα πει κάποιος βέβαια ότι ακόμα κι ο Ολυμπιακός και ο ΠΑΟΚ δεν δείχνουν και καμιά φοβερή διάθεση, παρότι κυνηγούν τη δεύτερη θέση, που τόσο για το πρεστίζ όσο και για το ευρωπαϊκό εισιτήριο που δίνει, έχει μεγάλη διαφορά από την τρίτη. Ο Ολυμπιακός όμως ακόμα κι έτσι έβαλε ένα γκολ στον Παναθηναϊκό, έχασε ακόμα 2-3 μεγάλες ευκαιρίες για να πετύχει και δεύτερο και δεν κινδύνευσε καθόλου με ισοφάριση. Όσο για τον ΠΑΟΚ, παρότι βρέθηκε να χάνει από την ΑΕΚ, βρήκε γκολ ισοφάρισης με τον Μύθου και παραλίγο να «κλέψει» το ματς λίγο αργότερα, με την κεφαλιά του Γιακουμάκη. Κάτι που σημαίνει ότι και οι δυο, παρά το «άδειασμα», το ξενέρωμα, τις απουσίες ή τα ντεφορμαρίσματα (παικτών και ενίοτε και προπονητών), κάτι προσπαθούν να κάνουν, έστω και στο φινάλε.

Στον ΠΑΟΚ εμφανίζονται σχεδόν βέβαιοι ότι θα περάσουν με νίκη από τη Λεωφόρο κι ότι ο Ολυμπιακός δεν θα κερδίσει στη Φιλαδέλφεια. Λογική η σκέψη τους, καθώς ο μεν Παναθηναϊκός μοιάζει εντελώς «παρατημένος», η δε ΑΕΚ, διατηρεί μια σοβαρή εικόνα και επιπλέον δεν θα θέλει να χάσει στο σπίτι της, τη βραδιά της φιέστας για το πρωτάθλημα, από τον Ολυμπιακό. Ο Παναθηναϊκός φυσικά δεν έχει προτιμήσεις για το ποιος θα βγει δεύτερος και ποιος τρίτος – από πίτα που δεν τρως, δεν σε νοιάζει κι αν καεί. Το μόνο που θέλουν οι φίλοι του, είναι να εμφανίζεται αξιοπρεπής και ανταγωνιστικός, όπως έκανε στα δυο παιχνίδια με την ΑΕΚ κι όπως δεν έκανε στα δυο αντίστοιχα με τον Ολυμπιακό.

Όλα τα υπόλοιπα, θα τα δούμε και θα τα συζητήσουμε μετά την Κυριακή. Τότε που οι αποφάσεις θα πρέπει να «τρέξουν», οι ανακοινώνεις θα πρέπει να γίνουν και οι εξελίξεις θα πρέπει να δρομολογηθούν, χωρίς να χαθεί ούτε μια μέρα, ώστε να μην χαθεί ακόμα μια χρονιά πριν καν αρχίσει.