Τοπικά

Δικαιώθηκε η Επισκοπή για την υπόθεση Οντίμπου και ανεβαίνει Γ’ Εθνική

Σημαντικές διαστάσεις έχει λάβει η υπόθεση που αφορά τον ποδοσφαιριστή Odibu Grek Ikaba και τον ΑΟ Επισκοπής, μετά τις εξελίξεις που προέκυψαν από την καταγγελία του ΑΟ Ερμή Ζωνιανών προς τα αρμόδια όργανα της ΕΠΟ.

Η υπόθεση ξεκίνησε όταν ο σύλλογος των Ζωνιανών υποστήριξε ότι για την έκδοση του δελτίου του ποδοσφαιριστή είχαν χρησιμοποιηθεί ανακριβή ή ακόμη και πλαστά στοιχεία, τα οποία αφορούσαν τόσο την άδεια παραμονής του όσο και στοιχεία που σχετίζονταν με τον ΑΜΚΑ του. Οι καταγγελίες οδήγησαν την Επιτροπή Ιδιότητας Ποδοσφαιριστών της ΕΠΟ στην εξέταση του φακέλου της υπόθεσης.

Μετά την αξιολόγηση των στοιχείων, η Επιτροπή προχώρησε στην ανάκληση του δελτίου του ποδοσφαιριστή, ενώ παράλληλα αποφάσισε να παραπέμψει την υπόθεση για περαιτέρω πειθαρχικό έλεγχο. Η εξέλιξη αυτή άνοιξε τον δρόμο για την εξέταση της υπόθεσης από την αρμόδια Πειθαρχική Επιτροπή της Ομοσπονδίας.

Η Πειθαρχική Επιτροπή, αφού μελέτησε το σύνολο των δεδομένων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν προέκυπταν επαρκή στοιχεία για να καταλογιστεί ευθύνη στον ΑΟ Επισκοπής. Για τον λόγο αυτό, η ομάδα απαλλάχθηκε λόγω αμφιβολιών από οποιαδήποτε πειθαρχική παράβαση.

Διαφορετική ήταν, ωστόσο, η αντιμετώπιση του ίδιου του ποδοσφαιριστή. Η Επιτροπή έκρινε ότι ο Odibu Grek Ikaba είναι πειθαρχικά ελεγκτέος και του επέβαλε ποινή αποκλεισμού τριών ετών από κάθε επίσημη ή φιλική ποδοσφαιρική δραστηριότητα. Παράλληλα, η υπόθεση διαβιβάστηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα προκειμένου να διερευνηθεί εάν προκύπτουν ενδεχόμενα ποινικά αδικήματα, όπως πλαστογραφία ή άλλες αξιόποινες πράξεις που σχετίζονται με τα δικαιολογητικά που χρησιμοποιήθηκαν.

Παρά τη σοβαρότητα των ευρημάτων και τις πειθαρχικές συνέπειες που ακολούθησαν, η υπόθεση δεν είχε αντίκτυπο στην εγκυρότητα του αγώνα για τον οποίο είχε κατατεθεί η σχετική ένσταση. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η λανθασμένη αναγραφή του ΑΜΚΑ και τα ζητήματα που διαπιστώθηκαν μεταγενέστερα δεν επηρεάζουν τη νομιμότητα της συμμετοχής του ποδοσφαιριστή στη συγκεκριμένη αναμέτρηση.

Ο λόγος είναι ότι κατά τον χρόνο διεξαγωγής του αγώνα ο ποδοσφαιριστής διέθετε δελτίο σε πλήρη ισχύ, το οποίο δεν είχε ακόμη ανακληθεί από τα αρμόδια όργανα της Ομοσπονδίας. Ως εκ τούτου, η συμμετοχή του θεωρήθηκε τυπικά νόμιμη, παρά τις μεταγενέστερες εξελίξεις που οδήγησαν στην ανάκληση του δελτίου και στις πειθαρχικές κυρώσεις.

Πρόκειται για μια υπόθεση που προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον στο κρητικό ποδόσφαιρο, καθώς συνδυάζει πειθαρχικές, διοικητικές αλλά και πιθανές ποινικές προεκτάσεις. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η τελική διερεύνηση των καταγγελιών δεν ολοκληρώνεται με τις αποφάσεις των ποδοσφαιρικών οργάνων, καθώς πλέον τον λόγο έχουν και οι δικαστικές αρχές, οι οποίες θα εξετάσουν εάν προκύπτουν ποινικές ευθύνες από τη χρήση των συγκεκριμένων εγγράφων.

Η αντίδραση της Επισκοπής: 

«Η ομάδα μας ανακοινώνει ότι είχε αίσιο τέλος η δικαστική προσπάθεια που έγινε από θεούς και δαίμονες προκειμένου η Επισκοπή να χάσει στα χαρτιά αυτό που κέρδισε με το σπαθί της μέσα στα γήπεδα τη φετινή χρονιά.

Το ευτύχημα για μας είναι ότι επιστρέφουμε στην Γ’ Εθνική, επιβεβαιώνοντας τα τελευταία χρόνια το πόσο δε μας ήθελαν στο τοπικό, από την άλλη προσπάθησαν με κάθε τρόπο να μας κρατήσουν εκεί!

Δεν πειράζει, έχει ο καιρός γυρίσματα.

Να ευχαριστήσουμε τον νομικό μας συνεργάτη, κ. Χάρη Γρηγορίου για την προσπάθειά του.

Η Επισκοπή θα ετοιμαστεί το συντομότερο σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να παρουσιαστεί έτσι όπως πρέπει και αρμόζει η ιστορία της στο νέο πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής.»