Διεθνή

Η Κόμο πουλάει στον Ολυμπιακό και… ονειρεύεται Μέσι: Το φιλόδοξο σχέδιο των πλουσιότερων ιδιοκτητών της Serie A

Τουλάχιστον προκλητικό μοιάζει το ποδοσφαιρικό μοντέλο που χτίζει η Κόμο, μια ομάδα που μέχρι πριν λίγα χρόνια αγωνιζόταν στις ερασιτεχνικές κατηγορίες της Ιταλίας και σήμερα λοξοκοιτάζει το παγκόσμιο προσκήνιο, υπό την οικονομική ισχύ της οικογένειας Χαρτόνο — μιας από τις πλουσιότερες στον κόσμο.

Η μεταγραφή του Γκάμπριελ Στρεφέτσα στον Ολυμπιακό έναντι 8 εκατ. ευρώ, δεν ήταν μια απλή πώληση παίκτη. Ήταν ένα πρώτο σημάδι ότι η Κόμο, αφού εξασφάλισε την άνοδό της στη Serie A για πρώτη φορά μετά από 21 χρόνια, αλλάζει πίστα: επαναπροσδιορίζει την ταυτότητά της, με εργαλείο όχι μόνο το ποδόσφαιρο αλλά ένα ολόκληρο πολυεπίπεδο brand.

Για την Κόμο αυτή η κίνηση δεν ερμηνεύεται ως αποδυνάμωση. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του συλλόγου Μίρουαν Σουάρσο σε πρόσφατη συνέντευξή του: «Δεν θέλουμε να πουλάμε τους παίκτες μας. Αντίθετα, κάναμε πρόταση για έναν από τους καλύτερους στο πρωτάθλημα. Ο Στρεφέτσα ήταν μια εξαίρεση, αλλά εντάσσεται σε ένα στρατηγικό μοντέλο βιωσιμότητας και επανεπένδυσης».

Από την Serie D στην ελίτ – Με στήριγμα τους πλουσιότερους ιδιοκτήτες της Ιταλίας

Η πορεία της Κόμο θυμίζει παραμύθι: το 2019, οι Ινδονήσιοι δισεκατομμυριούχοι Ρόμπερτ και Μάικλ Χαρτόνο, ιδιοκτήτες της πανίσχυρης Djarum Group, απέκτησαν τον σύλλογο όταν ακόμη αγωνιζόταν στη Serie D. Μέσα σε πέντε χρόνια, επένδυσαν σε υποδομές, στελέχωσαν τον οργανισμό με πρόσωπα όπως ο Ντένις Γουάιζ και ο Σεσκ Φάμπρεγας, ενώ προσέλκυσαν ακόμη και τον Τιερί Ανρί ως μειοψηφούντα μέτοχο.

Η οικογένεια Χαρτόνο, με περιουσία που ξεπερνά τα 50 δισ. δολάρια σύμφωνα με το Forbes, έχει δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό αναπτυξιακό μοντέλο, όπου ο σύλλογος λειτουργεί όχι μόνο ως ποδοσφαιρική ομάδα αλλά και ως μέρος ενός ευρύτερου επιχειρηματικού οικοσυστήματος που συνδέεται με τον παγκοσμίου φήμης προορισμό της Λίμνης Κόμο.

Το όραμα: η Κόμο σαν… Disney του ποδοσφαίρου

Ο Σουάρσο, πρώην στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού στην Ινδονησία, δεν κρύβει ότι η ιδέα ξεκίνησε ως ένα… ντοκιμαντέρ. Από εκεί, εξελίχθηκε σε ένα φιλόδοξο brand development project:

«Σκεφτείτε την Κόμο όπως τη Disney. Το γήπεδο είναι το “θεματικό πάρκο” μας. Από εκεί ξεκινάμε και χτίζουμε γύρω του τμήματα media, προϊόντων, τουρισμού, ακαδημιών, digital και κατανάλωσης. Στόχος είναι η βιωσιμότητα σε 2-3 χρόνια. Ακόμα και αν υποβιβαστούμε, δεν αλλάζει τίποτα. Το brand Lake Como θα ζει και θα τροφοδοτεί την ομάδα».

Και… Μέσι; Γιατί όχι;

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ήρθε και η μεγάλη «έκρηξη»: οι δηλώσεις του Σεσκ Φάμπρεγας που άναψαν φωτιές περί μεταγραφής του Λιονέλ Μέσι.

«Ποτέ μη λες ποτέ», είπε ο Ισπανός, βάζοντας άθελά του το μεγαλύτερο όνομα του σύγχρονου ποδοσφαίρου στον χάρτη της Κόμο.

Ο πρόεδρος Σουάρσο έσπευσε να προσγειώσει τις προσδοκίες, όμως το μήνυμα εστάλη: η Κόμο έχει τους πόρους και την πρόθεση να συζητήσει με τους κορυφαίους. Άλλωστε, αν υπάρχει κάποια ομάδα που μπορεί να μετατρέψει τη Λίμνη Κόμο σε «σκάλα» του Champions League, αυτή είναι αυτή.

Η Κόμο του αύριο δεν θα αρκεστεί στο να σωθεί στη Serie A. Με το πιο πλούσιο ιδιοκτησιακό σχήμα της χώρας και μια διοίκηση που βλέπει μακριά, δείχνει έτοιμη να διεκδικήσει ρόλο πρωταγωνιστή — και ίσως να αλλάξει τις ισορροπίες του ιταλικού ποδοσφαίρου από τη λίμνη έως το… Τσάμπιονς Λιγκ.