Τα προβλήματα για τη Ferrari φαίνεται πως δεν έχουν τέλος.
Αν το GP Ουγγαρίας αποτέλεσε την απόλυτη κρίση για τον Λιούις Χάμιλτον, η ομάδα του Μαρανέλο βρίσκεται αντιμέτωπη με μία νέα μεγάλη διαμάχη: την πιθανότητα το μονοθέσιο του Σαρλ Λεκλέρ, που κατέκτησε την pole position και τερμάτισε τέταρτος στο Hungaroring, να μην ήταν νόμιμο!
Όπως γράφει η «Marca», η καταγγελία προήλθε από τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος τερμάτισε τρίτος, αλλά και από ραδιοφωνικές συνομιλίες της Ferrari κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο οδηγός της Mercedes, που είχε σκληρή μάχη με τον Λεκλέρ, δήλωσε:
«Όταν τον είδα να πηγαίνει τόσο αργά, σκέφτηκα πως κάτι δεν πήγαινε καλά». Πρόσθεσε μάλιστα: «Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι το μονοθέσιο ήταν πολύ χαμηλά και αναγκάστηκαν να αυξήσουν την πίεση των ελαστικών».
Η Ferrari βρίσκεται σε κόκκινο συναγερμό, καθώς το περιστατικό θυμίζει άλλες δυσκολίες που έχει βιώσει η ομάδα. Να θυμίσουμε ότι και τα δύο μονοθέσια της Ferrari είχαν ακυρωθεί στον αγώνα της Κίνας, όπως και αυτό του Χάμιλτον, λόγω παρόμοιων ζητημάτων σχετικά με τη φθορά στην πλάκα δαπέδου (floor plate).
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η πλάκα αυτή δεν πρέπει να έχει πάχος μικρότερο από 10 χιλιοστά. Ένα μονοθέσιο που κινείται πολύ χαμηλά φθείρει περισσότερο την πλάκα, ενώ η αύξηση της πίεσης στα ελαστικά μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή προβλημάτων.
Ταυτόχρονα, τα μηνύματα του Λεκλέρ στον ασύρματο ενισχύουν την ανησυχία: «Είναι απίστευτα απογοητευτικό. Έχουμε χάσει κάθε ανταγωνιστικότητα. Απλώς πρέπει να με ακούτε – έχω βρει τρόπο να διαχειρίζομαι καλύτερα αυτά τα προβλήματα», είπε, ενώ συμπλήρωσε με πικρία:
«Δεν μπορείς να οδηγήσεις έτσι. Δεν γίνεται». Ο ίδιος πάλευε εκείνη την ώρα για ένα βάθρο που τελικά δεν ήρθε, καταλήγοντας:
«Θα ήταν θαύμα».
Η κατάσταση αυτή ίσως αντανακλά τη σκληρή πραγματικότητα της Formula 1, όπου οι ομάδες έχουν τους μηχανισμούς για να ελέγχουν και να αμφισβητούν τους αντιπάλους τους σε περιπτώσεις υπόπτων παρατυπιών. Στη Mercedes μάλιστα, πιθανότατα διαθέτουν περισσότερες πληροφορίες από αυτές που αποκάλυψε ο Ράσελ στη Βουδαπέστη.
Ο ίδιος ο Βρετανός υποστήριξε τα λεγόμενά του με δεδομένα τηλεμετρίας: «Χρησιμοποίησαν έναν κινητήρα σε πιο ‘αργό’ mode στις ευθείες – εκεί που φθείρεται περισσότερο η πλάκα του δαπέδου», εξήγησε. Και συνέχισε δηκτικά:
«Ο Λεκλέρ δεν θα παραδεχτεί πως οδηγούσε παράνομο μονοθέσιο. Αλλά αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να συμπεράνουμε βλέποντας τους χρόνους και το mode του κινητήρα».
Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τη Ferrari, η οποία είχε πραγματοποιήσει σημαντική αναβάθμιση με νέα ανάρτηση, σχεδιασμένη να διορθώσει τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις αρχές της σεζόν.
Τα ζητήματα αυτά αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία, δεδομένου του κανονισμού περί ground effect, που επιβάλλει τα μονοθέσια να βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο έδαφος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.