Eurokinissi

UEFA EUROPA LEAGUE

Πήγαν Ρώμη, Αθήνα, Μπράγκα και Τβέντε: Τα δυσβάσταχτα έξοδα ταξιδιών «τεστάρουν» τους φιλάθλους της Μπόντο/Γκλιμτ

29.04.25 | 11:08

Την ώρα που η Μπόντο/Γκλιμτ διαγράφει μια ιστορική πορεία στην Ευρώπη κι ετοιμάζεται για τον πρώτο ημιτελικό του Europa League με την Τότεναμ (1/5), οι φίλαθλοί της έρχονται αντιμέτωποι με τα «εκρηκτικά» αυξανόμενα έξοδα ταξιδιών, ενώ οι τεράστιες αποστάσεις επιβαρύνουν τους υποστηρικτές που ακολουθούν την ομάδα σε όλη την Ευρώπη.

Η Μπόντο/Γκλιμτ έγινε ο πρώτος σύλλογος από τη Νορβηγία που φτάνει σε ημιτελικό ευρωπαϊκής διοργάνωσης, μετά την πρόκριση θρίλερ στα πέναλτι επί της Λάτσιο μέσα στο «Ολίμπικο» στις αρχές Απριλίου.

Οι φίλαθλοι της ομάδας, η οποία εδρεύει βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, απολαμβάνουν μεν την πορεία της, όμως, δε, η αφοσίωση αυτή τους κοστίζει ακριβά, καθώς ετοιμάζονται να ταξιδέψουν στο Λονδίνο για να την υποστηρίξουν, στον πρώτο αγώνα των ημιτελικών με την Τότεναμ, το βράδυ της Πρωτομαγιάς.

Η πορεία της Μπόντο έχει ήδη συμπεριλάβει εκτός έδρας αγώνες σε Ρώμη, Αθήνα (με τον Ολυμπιακό), Τβέντε και Μπράγκα. Μιλάμε, ίσως, για την πιο «πολυταξιδεμένη» ομάδα της Ευρώπης αυτή τη σεζόν. Ακόμη και η επίσκεψη στο Όσλο, που βρίσκεται πάνω από 800 χιλιόμετρα μακριά, απαιτεί αεροπορικό ταξίδι!

Οι φίλαθλοι… είναι εκεί, αλλά ως πότε;

Με μια αποδυναμωμένη νορβηγική κορόνα και ελάχιστες οικονομικές επιλογές ταξιδιού, οι φίλαθλοι αναγκάζονται να ξοδέψουν μεγάλα ποσά για να ακολουθήσουν την ομάδα τους.

«Μιλάμε για μερικές εκατοντάδες χιλιάδες (κορόνες) σε έξοδα ταξιδιών τα τελευταία χρόνια», δήλωσε στο πρακτορείο «Reuters» ο φίλαθλος της ομάδας, Φρανκ Άμουντσεν. Την ακολουθεί παντού από τα μέσα της δεκαετίας του 1990!

Ένας άλλος ανέφερε ότι δαπάνησε έως και 30.000 νορβηγικές κορόνες (2.879 δολάρια) για το πρόσφατο ταξίδι στη Ρώμη για να παρακολουθήσει τη ρεβάνς των προημιτελικών με τη Λάτσιο, με το κόστος να αναμένεται να αυξηθεί καθώς αναζητούν κατάλυμα και μεταφορές για το επερχόμενο ταξίδι στο βόρειο Λονδίνο σε σύντομο χρονικό διάστημα.

«Οι μεταφορές και η διαμονή δεν χρειάζεται να είναι υπερβολικά ακριβές, αν έχεις οργανωθεί από νωρίς, αλλά συνήθως αυτό καλύπτει μόνο περίπου το μισό του προϋπολογισμού, αν συνυπολογίσεις φαγητό και ποτά», πρόσθεσε ο Άμουντσεν.

Περισσότεροι επισκέπτες

Με την Μπόντο να απέχει 17 ώρες οδικώς από την πρωτεύουσα και με περιορισμένες σιδηροδρομικές συνδέσεις, για πολλούς η τοπική αεροπορική σύνδεση αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική επιλογή για να ταξιδεύουν στην Ευρώπη.

Ωστόσο, οι αεροπορικές διαδρομές είναι επίσης περιορισμένες, με το Μόναχο να αποτελεί τον μοναδικό μη-Σκανδιναβικό απευθείας προορισμό προς το παρόν, αν κι αυτό μπορεί μελλοντικά ν’ αλλάξει όσο περισσότεροι επισκέπτες καταφθάνουν στην πόλη.

Η Avinor, η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο, ενημέρωσε ότι η επιτυχία της ομάδας συνέβαλε στην ανάπτυξή του. «Η πορεία της Μπόντο/Γκλιμτ στην Ευρώπη αναμφισβήτητα συνέβαλε στην αύξηση του ενδιαφέροντος για την Μπόντο, συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης προς και από το αεροδρόμιο», δήλωσε στο πρακτορείο «Reuters» ο διευθυντής του αεροδρομίου, Τρόελς Σάντρειντ.

«Η Avinor έχει παρατηρήσει μια σταθερή αύξηση στον αριθμό επιβατών στο αεροδρόμιο της Μπόντο τα τελευταία χρόνια. Αν και είναι δύσκολο να… απομονωθεί η αιτία, είναι λογικό να υποθέσουμε ότι η επιτυχία της Μπόντο/Γκλιμτ αποτελεί έναν από τους παράγοντες».

Αν η ομάδα καταφέρει να προκριθεί στον τελικό του Europa League, οι φίλαθλοί της θα πρέπει να βρουν τρόπο να ταξιδέψουν περίπου 2.900 χιλιόμετρα νότια μέχρι το Μπιλμπάο, όπου στις 21 Μαΐου θα διεξαχθεί ο καταληκτικός αγώνας, στο «Σαν Μαμές» τον Μάιο.